mandag 16. november 2009

drømmen om et mirakel

Hei hei.
Jeg er ei jente på 26 sommre som bor sammen med en herlig mann.
vi eier hus, 2 biler, katt, fugler å har det stort sett flott.
er bare det at det mangler en ting. det mangler lyden av baby gråt, baby gurgling, bleie lukt og oppkast. hehe.
vi har lyst på en baby., men det ser ut til å utebli..

det begynte da vi flyttet inn i vårt kjøpe hus. det var stort, det var herlig å ha noe eget.
jeg hadde akkurat fått beskjed av legen omå slutte på p pillene pga rissiko for blodpropp osv.
å jeg lurte fælt på hva begynner jeg på da.. ingen p preparater.
men fokuserte mest på plyttingen.
å når vi la oss i senga 1 natt i eget hus begynte vi å snaklke om det med ny prevansjon å min kjære man sa: vi skal ikke bare ta det som det kommer da?
ikke bruke noe å blir jeg gravid så er det ønsket?
å jeg ble i ekstase.. skalvi bli en familie?? jeg var så gla..
mensen kom å mensen gikk.. å mnd etter mnd kom den aldri på tiden. den var sein.. alltid.. å jeg gledet meg..
men testene var egative.
dette var i nov 2005..

det vil med andre ord si at det er lenge siden den drømmen kom, gikk å ble knust.
i mellomtiden der har det vært ca 1,5 år tilsammen der vi har vært forsiktige av div grunner..

ellers har vi liksom hatt sex når det har passet oss å kost oss mest mulig.
men nå var baby ønske så stort.
å jeg er trøtt av å gå å lure vær mnd.-
så jeg ba legen henvise meg til en fertilitets ekspert.
å jeg kom inn til Ernst Faber Swennson.. en utrolig herlig mann som var så hyggelig, positiv og tok tak i ting med en gang.
det var å teste sammboerens svømmere.
å de kom ut med stilkarakter 10. blandt de 5 beste på det kontoret dette ååret. hehe.. så det var ikke han.
jeg fikk en sånn tynn dildo lignende sak opp i det aller helligste å så kikket han med ultralyd på eggstokker osv å sa at jeg har pco.

verden raste sammen,
jeg som har hatt lyst på barn siden jeg selv gikk med bleier var ufruktbar? viste ikke hva jeg skulle føle å tenke.
viste det på en måte fra før.. følte noe var galt. men å få det bekreftet var tungt.
det var så uretferdig.
jeg som har opplevd så mye vondt. når skal jeg få oppleve en glede.
jeg har funnet mannen i mitt liv ja..
men utenom det så har jeg opplevd så mye trist. å så er jeg ufruktbar i tillegg..
legen pratet masse med meg å fortalte.
han ringte å en i danmark å de var begge opptimister.
jeg er såpass ung å det var bra. sammboerens sine soldater var ivrige, så dette skulle ordne seg. jeg er ganske så stor da.. så håper metformin en kan hjelpe meg ned i vekt..

dette var nå på onsdag. den 11.11.2009

jeg fikk metformin teva 500 mg, men han vil ha meg opp i 1500 mg etter vært.
å jeg fikk pergotime som jeg skulle begynne på på dag 3 i neste blødning..

å ja.. hvorfor har jeg blødd vær mnd siden 5 klasse når jeg ikke har eggløsning.. for en bortkastet tid.. ååå..

torsdag 12.. ja dagen etter kom mensen. å på lørdag tok jeg første pergotime pille. tok min 3 idag å skal ta 2 til. å så tl tirsdag om en uke skal jeg inn på UL.. skulle inn ca på dag 11.. men mandagen er jeg i oslo å får kortison sprøyte for en betennelse i foten jeg har gått med siden september.

så nå er jeg spent på hva den ul en viser. håper på eggløsning å håper på at det kommer et lite nurk inn i magen min snart..
føler liksom det er på tide at jeg får noen gleder igjen..
savner så en baby. har så lyst på en baby. vi er såå klare for dette å har ventet sååå lenge.

jeg gråter så å si alltid når jeg ser babyer. å det er ikke tull npr jeg sier at 3/4 av mine venner har barn, både en og to å tre å venter baby nå. kjenner så mange gravide.
å jeg blir såå gla på deres veine.
men så kommer klumpen i halsen sammtidig.
hvorfor ikke meg?..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar