torsdag 8. november 2012

6 dpo og tankene flyr


Jeg sitter vær dag i soffaen med pleddet overmagen å holder hånda på å tenker.. tenk om..
Tenk om det har festet seg. tenk om det er en baby der inne nå


det stakk i magen igår. var det egget som festet seg?
det er nervepirrende å spennende ja. 

de første dagene, altså helga som var så gikk egget fra å bli befruktet til å delt. det så slik ut:


når vi satt inn egget så det slik ut:

så på tirsdag - onsdag en plass så vil egget mitt se slik ut om alt gikk som det skulle:
etter dette stadiet blir det en blastosyst, det er da slutt på å være en celle som deler seg, men det er klart til å sprekke opp å feste seg i livmoren.
da ser det slik ut:


idag er egget 6 dager gammelt å vil forhåpentligvis (vist det har delt seg videre) begynne tanken på å feste seg i livmoren


her er et egg på 6 dager som har satt seg:

imorra er egget mitt 1 uke gammelt.
det er da en uke til jeg venter mensen. å det håper vi jo ikke skjer.
vist alt går som det skal så er det slik det vil se ut ca imorra. uke 3, men da altså fosterets uke 1.
Jeg er så spent. 

kjenner jeg er gla i dette lille rare celle lignende greia alerede. åå.. håper det klaffer. 
vi får bare krysse fingrene å håpe på det beste :D



2 kommentarer: