mandag 5. november 2012

Dagens Porsgrunn tur.

Vi møtte opp kl 08.05 ca, gikk opp til labben å skulle ta blodprøve-. var litt kø så kom inn der rett over halv ni. Tok blodprøven å kikk ned på fert klinikken. Den søte koselige dama, som hentet ut egg på fredag kom bort til meg å smilte å sa at vi kunne komme. hun hadde ikke fått svar på blodprøven enda. men vi kunne jo prate litt. så sier hun, jeg skal bare se litt på hvordan du går jeg.. å så spørr hun Espen om jeg gikk normalt hjemme å om det virket som jeg hadde mye vondt. vi sa som det var at på fredag etter utak var det virkelig vondt. men etter det gikk det fint. Hun ble overasket bare der. inn på et rom, pratet litt, hunba meg legge meg på et bord, legge beina opp i posisjon. det var test to. jeg klarte greit å legge beina opp der. så klemte hun på magen, å så meg i øyene hele tiden. så sier hun. hva er du laget av da? ikke  øm i dete hele tatt når jeg klemmer deg på magen engang. så tok hun en UL. ikke no veske i buken, livmoren eller rundt eggstokkene. eggstokkene var flotte i størrelse, hun skjønte ikke noe. hvordan kunne det se så bra ut etter fredagens masseproduksjon av egg?
blodprøven kom tilbake fin, så da ble det bekreftet. det blir insett.
det er 6 flotte egg som er delt seg helt riktig. vi setter inn et idag å får 5 på frys. så da har jeg 6 stk på frys da. Vi sa hadde å dro. gikk å kjøpte oss noe mat, spiste på bergbys, så kjørte vi til klinikken igjen å parkerte. fant frem puter å pledd å pc, å så noen episoder på den. grei måte å slå ihjel tid.
Så dro ti vil Downtown kjøpesenter,. fant jernia å kjøpte musegift.
Dro tilbake til klinikken. time til insett kl 13.
Vi kom tilbake der, ventet litt, å søte legen kom igjen. å vi kom inn på rommet der de setter  tilbake egg.
vi fikk på ny UL av alt, viste oss livmoren osv.
Å så fikk jeg holde den UL dingsen på magen slik at vi hele tiden så livmoren. mens hun førte inn egget. så fortalte hun osv hele tiden å vi fikk se alt live på skjermen. drit kult.
Det er en luft boble før å et luftboble etter egget, slik at man ser to hvite prikker på skjermen, mellom de vil egget ligge sa hun. så det var artig å se når hun sprøytet egget inn i livmoren. Det var veldig fasinerende. Å jeg kjente der å da at jeg ble gla  i mirakelet vårt.
etter egget var satt inn fikk vi gå inn på hvilerommet. der skulle jeg ligge litt. Det kom inn en sykepleier å fortalte litt. å hun var så herlig.
så sier hun, vist egget forstetter å dele seg sånn å sånn, så vil det feste seg å du vil bli gravid, da ringer du oss om 14 dager med svaret. Vist det ikke blir en graviditet, så vil jo menstrasjonen komme, men dette kan du jo. så det hadde jo vært gøy om du fikk prøve noe nytt nå :D hehe..
håper sååå at det fester seg å blir der inne i 9 mnd nå.

er bare så gla for at vi fikk satt inn egg, å at vi nå har neon egg på frys slik at det blir en stund til neste utak.
Nå blir det  nok noen nærvepirrende 14 dager. Men.. jeg går på med god tro. å er opptimist.

2 kommentarer:

  1. Å så herlig lesning! :D
    Nå krysses fingre og tær her for at dere får følge etter oss, at det lille egget fester seg og blir til ett nydelig foster <3
    Mange klemmer

    SvarSlett
  2. takk for det. ja det håper vi virkelig. vi har jo faktisk prøvd ca likelenge. dere noen mnd lenger? vi kastet prev 1 nov 2005.
    så nå er det på tide føler jeg

    SvarSlett