onsdag 16. mars 2016

nesten 1 mnd siden sist oppdatering

Ja, har tatt litt avstand til bloggen i det siste. bare leve livet, venne seg til tanken som barneløs på heltid.  Være med mannen, venner  og familie.
Det går utrolig bra med meg faktisk :D
tror nok det er litt fordi jeg har hatt noen år på meg på å forbrede meg.
Føler det er verre for de rundt. bestemødrene, onkel og tanter osv. de vil jo så gjerne for oss.
å det er jo bare så koselig. men vi har hatt 10 år med prøving på kroppen, i huset osv hele tiden. vi er ferdig. å det kjennes godt. selvfølgelig er det trist å aldri få oppleve. men igjen.. det er slik det er.
Å da er det godt å faktisk klare å takle det.
Nå er jo jeg i en lykke boble for tiden likevel. dagen vi fikk tlf fra Porsgrunn, lørdag 13 feb, om at eggene ikke var befrukta. den dagen kom det 4 søte valper til verden oppe i Fyresdal.
De ble født 1 uke for tidlig å var bitte bitte små..
Men de har klart seg. å den ene gutten i det kullet flytter  inn her ca 9 april. å jeg gleder meg så sykt.
Jeg driver med "rede" bygging, som de gravide gjør. rydder å vasker å styrer. kjøper inn utstur. gleder meg til å sette opp bur hula til han, som skal være i stua, så han kan få fred når han ønsker. bur på soverommet til å sove i. han skal liksom få det så bra atte. har kjøpt inn leker, matskål, halsbånd, kobbel osv. litt div halsbånd da for vet jo ikke hvor stor han er når vi henter.
men du så stas dette er.
Jeg skal bli mamma.
om ikke jeg får oppleve å gå gravid, gå på Ultralyd osv. å oppleve en fødsel. så er det ok. jeg har jo heldigvis, heldige  meg fått vært med på UL og fødsel likevel :d takket være ei veldig god vennine.
Jeg får ikke opplevd baby shower, trille turer, baby svømming, baby gråt og baby latter. Men. jeg får en valp.
en baby valp som er helt avhengig av meg. Jeg må opp på natta, ut med hunden, tørke opp tiss og bæsj, greie valpen, bade han. kose med han. gjøre han trygg, leke, tulle, tøyse, oppdra, osv
så jeg får min egen type baby.
Meg å Espen får en pelskling.
Han heter Cardigarden`s Quinn the Mighty. Kaller han Valpen eller Quinn enda.
Vi vurderer å gi han et hverdagsnavn å. men vi blir ikke helt enige der. hehe.
så vi får se.
jeg gleder meg iallefall masse.
Å han er så flink til å spise. 109 gr ved fødsel. 670 gr som 3 uker. 1100 gr som 4 uker :D wow..
Matvett i gutten ja :D

SÅ ET SPØRSMÅL TIL DERE SOM LESER.
skal jeg lage en NY blogg til valpen vår å oppdateringer om oss å livet med hund. eller skal jeg fortsette i denne bloggen?

Her kommer litt bilder av lille gutt:D



her er største og minste i kullet. minstemann er vår. 

                                             her er Quinn 4 uker å ligger  på oppdretters fang
                                                                    Q-T og Quinn
                                                                lillemann 2 uker
                                         Quinn er nyskjerrig når de er på snøscooter tur til hytta



                                                   4 uker å ute på labbetur i sola
                                                      lille prins, broren i bakgrunnen
                                            fine Quinn ute å går. å søster som kommer bak

                                             Mamma Jacinta med valpene. Tord i bakgrunn
                                             lille mini mannen med matvett.
her er han 2 uker å fåt klørne klippet
  
øver på å stå på ustillingsbord 3 uker gammel
 
                                                 Et favoritt bilde. under 1 døgn. Quinn med
                                                    Nippelen i munnen. 109 gr stor valp


                                                her er ca 2 uker oppe å 3 uker nede

                                                         ute å oppdager :D 
                                         jeg er ikke så stor her. men fin i tegninger alt :D

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt familiemedlem :) Håper vi får fylle deg videre her inne ;)
    Hell og lykke på veien og en nydlelig påske til dere alle <3

    SvarSlett