mandag 23. januar 2012

tanker / bekymringer egentlig

hoff, merker jeg kommer til å bli en bekymret gravid person den dagen jeg blir gravid.
det er ikke sikkert jeg er gravid nå å likevel er jeg begymret. gikk på ski igår, varredd for å ramle å riste løs egget. vist det har festet seg da.
idag skal jeg på trening. er bekymret for at jeg gjør for mye å at egget løsnner her å.
til helga skal jeg gå på ski hele helga å stå slalom på lørdag. noe jeg bare har gjort en gang før å virkelig ikke fikk til.

har jo såå lyst å prøve igjen. men er redd..
hun dama som inseminerte meg hun sa at skalom hørtes koselig ut å at jeg måtte kose meg til helga. en unge ville være så beskyttet inni magen at det ville gå fint om jeg rammlet.. men jeg kjenner at.. vist jeg rammler, å så ikke blir gravid denne mnd. kommer jeg da til å legge skylden på det fallet å legge skylden på meg selv? ja det tror jeg desverre.
idag skal jeg på trening.
hun legen sa at jeg bare kunne trene, bli god å varm men ikke slite meg ut..
hvor går grensa?

uff..
er det normalt å være så bekymret allerede før man vet om det har klaffet?
er vel det at vi har prøvd så utrolig lenge, så jeg vil ikke rissikere noenting..
hva hadde dere gjort?

googlet litt ang det å stå slalom osv om man er gravid å her er noen av internett legenes svar:

Det er anbefalt å la slalomskiene stå stille under svangerskapet Skjønner godt at du så gjerne vil, hadde lyst selv da jeg gikk gravid, men tørde rett og slett ikke. En ting åssen man selv kjører i bakken, men man kan treffe på flere galninger og bli kjørt ned og det er ofte slike skader som er værst. Nei ikke utsett deg og babyen for noe
Sitt deg heller i solveggen med en kopp varm kakao og kvikklunch

Jeg fikk streng beskjed av legen om å kun gå på ski bortover, ikke i bakker. Problemet er fall. Det skal man helst unngå, siden det kan føre til morkakeløsning. Noe som ikke er det minste bra.

Jeg pratet med jordmor om dette da jeg gikk gravid vinteren for to år siden - vi hadde en kjøpt og betalt tur til Alpene som jeg gjerne ville på - og hun hadde ingen betenkeligheter med å sende meg avgårde - så lenge jeg kjørte innenfor mine egne ferdigheter og passet meg litt i spesielt "folksomme" bakker. Kommentaren hennes var vel noe sånt som: Men du er da ikke syk? Du er vel gravid? (Jeg var rundt 5 måneder på vei.)

er det rart jeg blir forvirret??
legen som inseminerte sa at det gikk fint, å på nett finner jeg masse advarsler fra leger å folk som har fått beskjed av leger å jordmor.. å så finner jeg å at det går så bra så???
HJEEEEEEELP



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar