torsdag 8. mars 2012

off, er ikke dette litt tidlig da?

idag har jeg hatt en kjempe koselig dag med svigermor, nevø, "søster" (altså, tunga rett i munnen, kusinen til min mann - min beste venninne og forlover) å hennes barn. vi har vært i bunkerser og grillet pølser å drukket kakao. kjempe herlig dag.
MEN hodepinen kom, å den ble, tålmodigheten min kjenner jeg virkelig er synkende..
er ikke dette litt tidlig? da 2 med piller? tatt 4 piller til nå.. dobbel kur nemlig. men likevel.. off..
håper bare det er det at jeg er trøtt.

har sittet å lest i bloggen til et herlig par som å driver med dette, drømmer om en baby å ikke får det til.
hun skriver så fint å har så mange fine bilder.
her er bloggen hennes:

et lite utak fra noe av bloggen hennes, den fanen som heter:
hvordan et prøverørs forsøk foregår. helt nederst på den siden står det noe som jeg bare lo rått av, har ikke vært ugjennom prøverør enda, men husker de to ukene etter insemineringen, holdt på å tørne gal.. så her er det jeg leste å lo av:

Skrulleuker:
Så da er du kommet til sjarmøretappen. Den letteste fysisk. Den vanskeligste psykisk. To uker med venting og tolking av alle slags symptomer og mangel på symptomer.

Jeg har sett at kvinner har spurt- jeg er sår i halsen tror du jeg er gravid? I skrulleukene er alt lov. Det aller beste for deg selv, og for kroppen og den eventuelle graviditeten er at man ikke tenker på det. But who are er kidding. Det er en umulighet. Endelig har man en reel sjanse. Der har man tempet og målt, og hatt pliktsex i evigheter uten å faktisk ha hatt en mulighet å bli gravid- nå er sjansen der. 30 % er den på. Det er umulig å tenke på noe annet.

Det vanskeligste er at medisinene man tar, progesterontilskuddet, gir akkurat de samme bivirkningene som symptomene på en tidlig graviditet. Man kan bli kvalm, man kan begynne å tisse oftere, man kjenner det i magen, man får økt utflod, man får ømme bryster. Og så er jo symptomene på at mensen er på vei ofte svært like symptomene på gravidtet- stikninger og murringer i magen.

I bunn og grunn det er bare en test som kan gi deg svaret- men du kommer til å tolke signalene frem og tilbake likevel.

Hvem vil lage barn ved å ha sex og og gå glipp av alt dette?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar