fredag 16. april 2010

legetimen idag satte nye dimensjoner for meg

som mange av dere vet så er jeg meget ofte syk.
pga problemer med kroppen grunnet hypermobile ledd, kronisk skade i ryggen, betennelser i ledd osv.
var hos legen idag å hun snakket med meg om ufør å anbefalte meg å søke 50% uføretrygd.
dette skal vi sammen gjøre om 13 dager å jeg er spent å gruer å gleder meg
tanken på å jobbe 50% er igrunnen ganske god fordi da klarer jeg nok mer å slipper å få dårlig sammvittighet hele tiden når jeg blir sykemelt gang på gang.
men så er det jo drastisk i tilegg.

pluss at legen idag konkluderte med at jeg lider av moderate depresjoner så hun sykemeldte meg til 23 mai i første omgang pga det er mange forhold på jobb som gjør meg kjørt i hode.

jeg ser igrunnen ganske mye mer lyst på ting idag etter denne sammtalen med legen.
så får vi se hvordan det går fremmover.

her er noen av grunnene til at hun anbefalte uføretrygd:

jeg har slitasje i ledd
jeg har kroniske betennelser i ledd, sener og muskler
jeg har null luft mellom korsrygg å bekken så det skaper mye problemer
jeg har hypermobile ledd i alle store ledd, hånledd, albu, skuldre, nakke, hofter, kne, ankler, kjeve
jeg har elher dalhos syndrom som min far å søster døde av. men jeg har ikke den versjonen de hadde da. men må sjekke hjerte vært 2 år
jeg har angst
jeg har depresjoner
jeg har migrene


har vært hos spesialister i oslo å kr.by ang leddene mine.
å det er slitasje i de som gjør at det er en kroisk greie som kommer til å komme å gå med betennelse
jeg vrikker beina i gjennomsnitt en gang pr 2 mnd å blir da sykemeldt som regel i alt fra 2 - 7 dager.

å det psykiske sliter veldig på meg med dårlig sammvittighet når jeg ikke kan stille opp på jobb. jeg setter på meg en maske ovenfor alle rundt ,meg å så fort jeg er alene kommer taket rausende i hue på meg.
jeg sliter endel med angst ovenfor å miste folk rundt meg, over å ikke være god nok, ikke strekke til.
å det at vi har vært prøvere i 5 år å er barneløse enda sliter mye på meg.
å alle de hormonene de hormonkurene gir meg tærer en del osv.
så legen anbefalte det å jeg synes det høres ut som en grei løsning for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar