mandag 3. oktober 2011

tanker rundt testing å lang lutefase

tenkte kanskje teste imorra
drømmer om to streker hele tiden for tiden, den ene er svak, men den er der hehe
formen er fin den, eller begynner å bli forkjølet da, sylta, tett i nesa å sår i halsen:D
men utenom det er det fortsatt murringer
men ikke så mye anna, men er noe skummelt å, for om den å blir negativ, da er det liksom helt over
er foresten kvalmen nå, var det i går å, men igår natt hadde jeg nesten ikke noe søvn, pga hadde ei på 8 mnd med 40 i feber så hun sov veldig lite
så tenkte det var pga lite søvn da.

ei vennine av meg har drevet å søkt på nettet ang det med neg test på ikm å slikt:D hun er bare såå herlig.
dette fant hun ut:

i forhold til festing av egg, så kan egget feste seg så sent som 12 dpo...normalen er rundt 7-8 dpo, og da får man positiv test 12-14 dpo...så hvis egget ikke har festet seg før 12 dpo, så kan det skje at man ikke får positiv test før 17-19 dpo...har også lest en del historier om dem som ikke har fått positiv test før 2-8 dager etter ikm...det som da er vanskelig å finne ut av er om de har testet med el-tester eller bare tatt utgangspunkt i regelmessig mens...
Det er mulig å ha en el-løs syklus,. og da kan det skje at mens ikke kommer før 20 dpo, men ikke senere enn dette. Leste også at man kunne få positiv el-test men at egget ikke klarte å løsne før senere, og at dermed blir syklusen ytterligere forskjøvet...jeg tenker da at hvis dette har skjedd, så vil jeg tro at smertene dine i magen 19 september kan være egget som løsnet, og at du da er 15 dpo i dag...like fullt er du over ikm ut ifra den...
Kvalmen er et godt tegn...det kan komme av lite søvn, men det er mer sannsynlig at det er andre årsaker til dette

ja jeg vet el kan komme seinere, men så lenge el testen ble neg dagen etter å de så egget var 12 mm den mandagen på ul, så vil jeg jo tro det var da
men da bør uansett en test imorra på 18 dpo bli pos?
er skummelt å skulle teste på nytt,

men altså, syklussen min har jo alltid vært ustabil, men det stabile har vært lutefasen liksom, grunnen til at syklussen varierte så mye var jo at når det ikke kom egg, da tok det jo lang tid før tr kom, å noenganger på pergo kom ikke eg før på 18 dager etter tr start osv, å så 14 dager til gir jo en lengre sykluss en 28 dager, men lutefasen har alltid vært 14.. så ja..

Hvis lutealfasen er 18 dager eller mer, så er det ofte et tegn på graviditet. står det på nettet, min er på 17 dager idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar