tirsdag 15. mai 2012

da skjer det no snart

om en uke begynner jeg på medesiner. da på nesespray. 22 mai er dagen. to spray kl 08.00 og kl 20.00
frem til 6 juni. for 6 juni begynner jeg med sprøyter å.
så da er det et spray kl 08.00 og 20.00 pluss sprøyte. å den 15 juni skal jeg på UL for å sjekke antall egg.
kjenner dette blir spennende. har tatt disse sprøytee før. men da har jeg tatt en med pulver en med veske. nå skal jeg ta 3 med pulver en med veske. så altså 3 ganger så mye hormoner pr sprøyte. så nå er det bare å krysse fingrene for at det kommer mange flotte fine egg. å at når vi skal ha utak, at de får ut mange egg, at mange blir befruktet slik at vi får mange fine egg på frys.
kjenner meg dritt nervøs, å kjempe spent nå. dette er liksom noe helt nytt.
hva om det ikke kommer nok egg? hva om de ikke blir befruktet? hva om ikke vi får noen på frys?
hjeeelp..
jaja, går på med godt mot å håper på full klaff på første forsøk.
jeg vil spørre om å få satt inn 2 egg først gangen. vet de ikke gjør det egentlig. men når vi var til forsamtale spurte jeg, og de sa at de normalt ikke gjorde det, men at det kunne diskuteres når den tid kom.
kjenner to stk som har blitt gravide med ivf, men det på fryseforsøket, å da satt de inn 2 egg. å begge fikk/får et barn. så jeg har stor tro på at å sette inn 2 egg øker sjansene mye.
så jeg vil prate med de om det. vi har prøvd i så mange år, vært igjennom flere insemineringer der forholdene var perfekte å likevel ingen klaff. så ja, jeg vil prøve.
2 egg er jo mye større sjanse for å få 1 en med 1 egg liksom.
ja dette var noen tanker fra meg her i kvelden.
nå skal jeg finne senga,

2 kommentarer:

  1. Lykke lykke til! Så utrolig spennende :)

    SvarSlett
  2. Masse lykke til da du starter opp! :D
    Kjenner igjen meg i alle tanker og spørsmål man sitter med før ett forsøk... Det viktigste jeg har lært meg er bare å ta ting som det kommer og jeg er helt sikker på at alt kommer til å gå helt fint! ;)

    Ønsker dere en fin 17.mai i morgen <3

    SvarSlett