mandag 15. februar 2016

ny tlf idag

kl 08.15 kom tlf en som bekreftet lørdagens tlf. . Ingen egg.. så da er det over. Har nå sakt ifra til oppdretter at vi 100% sikkert ønsker valp. Å spurt om hun kan bekrefte at hun har en til oss.. Hun svarte at hun tørr ikke love noe som helst enda. pga valpene er 5 dager for tidlig føtte å veldig små. så hun må ta en dag av gangen å se om de klarer seg først..

de er veldig små.. vanlig vekt er mellom 280 og 320 gr ved fødsel. Hun har hatt en på 400 gr. For mange år siden hadde hun en på 126 gr. Minste gutten er nå 109 gr. Største gutten er 160 gr. Største jenta er 250 gr... så de er små.. håper  virkelig virkelig de klarer seg..

hadde et håp om at idag fikk jeg iallefall vite at i april kan vi hente valp.. men nå får jeg ikke vite det på sikkert en uke eller to. eller mer eller mindre.. det aner  jeg ikke..  kommer ann på når valpene er over den kritiske tiden. vist de kommer over den..
hvorfor skal alltid alt gå imot meg??  krysser fingrene for oppdretts mor, hundemor og de søte valpene. håper virkelig de klarer seg.

Vi har prøvd i 10 år å få barn. å nå er det et avsluttet kapittel. jeg har hele tiden taklet tanken på det greit pga jeg vet vi da skal få oss valp. har brukt de siste mnd på å finne div oppdrettere som venter valper tidligst mulig så ventetiden slipper å bli så lang..
å fant en herlig oppdrett.. de ventet valper 19 feb. leveringsklare 15 april.. Men så ble de født 13 feb.. å de er så små.. hva om de ikke klarer seg.. hva om jeg må igjen ut på markedet å leite etter ny oppdrett.. håper inderlig ikke det er fryktelig lenge å vente da..
Vet om noen som muligens venter valper i mars. så det er jo ikke så ille lenge til. men ellers er det ikke før til høsten osv..
huff.. går rundt her med nærver å er spent.. håper så valpene klarer seg å at det blir en valp til oss fra dette kullet..
kjenner klumpen i magen å tårene presser på nå ja.. jeg har liksom sluppet å tenke så mye på at eggene ikke ble noe.. sluppet å tenke på at vi ikke får barn fordi jeg hele tiden har fokusert på valpene.. men nå er det ikke sikkert de klarer seg.. hvorfor skal det alltid skje slikt???
 



Håper inderlig denne ene brikken faller På plass nå...
synes igrunnen selv at vi fortjener det nå...

2 kommentarer:

  1. Hei. Sender deg en diger klem
    Har fulgt deg litt på mammanett. For en flott og sterk dame. Du føler deg sikkert ikke slik nå. Tenk for en styrke og pågangsmot som skal til for å kjempe i 10 år! Håper det ordner seg med valp fort. Dere har gjerne vurdert fosterhjem eller beredskapshjem, adopsjon... Er jo også mulig for helgehjem. Ser du har så mye godhet og kjærlighet å gi. Og det er så mange små som mangler nettopp det... Lykke til. Du er i mine tanker

    Josie

    SvarSlett
  2. takk anonym. vi har prøvd alt. men adopsjon er jeg ikke frisk nok til. fosterhjem får vi heller ikke pga teknisk idioti. hehe.. Jeg gikk til sammtaler hos psykolog opptil flere ganger gjennom årene pga folk i nør familie har dødd. så dermed har jeg fått diagnosen depresjon med tilbakevennende effekt. å det ser de å derfmed er ikke jeg egnet til å være fosterhjem.. men har mange tantebarn osv. så må bare låne de mye

    SvarSlett