lørdag 13. februar 2016

skummle telefonen og utaksdag osv

igår var vi til Porgsrunn og skulle hente ut eggene.
Var jo 3 egg som var sett på UL.
kom inn, fikk medesinene osv. å kl litt over 10 tok de ut egg. det ble bare 2 egg.
Men men.. er jo ikke mer man trenger. vi fikk til å med overtalt de til å dyrke til til blastocyster.
så da skulle vi høre fra de idag.. å så vist et av de klarte seg så ble det innsett onsdag eller torsdag..
kl 08.38 ringte de fra Porsgrunn. De kunne desverre ikke se noe befruktning på noen av eggene. Men for å være helt sikre på at det kunne være de bare hadde gått glipp av befruktning øyeblikket. Så skulle de skulle la de ligge til mandag å se. Men mest sansynlig så ble det desverre ikke noe. Jeg skulle fortsette på medesiner til mandag til de ringer igjen. Men det var kun for å dobbelt sikre seg. Hun beklage de dårlige nyhetene å var ikke opptimistisk ang at noe skulle skje frem til mandag..
Trist... men samtidig letta. Den følelsen av å kunne ta tilbake kontrollen over eget liv å ikke leve mer på vent er litt god. Men ja.. dette er tøft..
Det er rart.. men.. jeg fikk nå beskjed om at der ikke er skjedd en befruktning.. å jeg føler meg letta.. letta over at det er over på en måte.. for all del ønsker jo å bli gravid . Men.. er så sliten.. å så lei av å leve på vent. Skal bli godt å kunne planlegge livet igjen. Å jeg har hele tiden vært 95% sikkert på at det ikke gå denne ganga å når de fikk ut 2 egg.. så ja.. hehe.. det er jo trist.. men samtidig en lettelse å være ferdig..
det er vanskelig å beskrive det. en tommhet kommer jo o ver meg på en måte.. skal jeg aldri få barn jeg da.. skal jeg bli gammel uten barn og barnebarn å ta vare på. 
hva skal skje med oss når vi blir eldre. blir vi helt alene.. men så husker jeg på hvor heldige vi er som har så mange flotte barn rundt oss.
Vi er tante og onkel til fantastiske barn og ungdom.. å ja voksne.. elste er jo 20 nå.. fy flate som tiden flyr. Vi har jo disse flotte menneskene. gode venner og en herlig familie. så har jo mange å følge opp.
om vi ikke får egne.. så blir det en ommstillingsperiode. Men så går det seg nok til. Vi får mer tid en de fleste til å nyte hverandre å pleie kjærligheten. vi vil ha frihet til å reise. lettere for å spare penger til å få råd til å reise.
å så blir det hund på oss. Å det er jo noe jeg har hatt lyst til det å i mange år :D


idag var espen avsted på fotball turnering når jeg fikk tlf en. så sendte han en mnd med info..
Han vekker meg med frokost å gaver på senga når han kom hjem.. Det flotte kortet.. en drit kul hunde bamse å et stort hjerte med skrifta i love you på..
Han er jo bare herlig. jeg kunne ikke fått en bedre mann. å de ordene på å inni det kortet.. da kjente jeg tårene komme.. han er best :D å for de som kjenner oss vet jo at Espen kjøper ikke blomster. fordi de dør bare som han sier.. men han hadde da tegnet blomst i kortet. å bamsen å puta kommer jeg til å ha for alltid :D
Jeg er verdens heldigste kone :D





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar