søndag 18. april 2010

ei på mammanett var sååå snill med meg

hun sender meg wild yam og graviditets tester helt gratis. såå greit.

hva er wild yam:
http://www.urtesenteret.no/index.php?productID=790

Wild yam (Yamsrot, Dioscorea villosa) er en mangfoldig urt med en rekke anvendelsesområder. Den har vist seg å kunne ha en positiv virkning på flere organer i kroppen. Blant annet er den god for leveren og kan derved hjelpe til å balansere hormonproduksjonen. I tillegg har den også ofte vært brukt i forbindelse med fordøyelsesproblemer som kolikk og irritabel tykktarm.

Wild Yam inneholde stoffer som regnes for å være forløpere for hormonet progesteron. Urten kan brukes i forhold til ulike kvinnelidelser, inkludert uregelmessig menstruasjon, menstruasjonskramper, ufruktbarhet, menopause og endometriose. Wild Yam virker beroligende på livmoren og demper nervene. I Nord og Sentral Amerika har yamsrot tradisjonelt vært brukt som et avslappingsmiddel ved menstruasjonssmerter og smerter i eggstokkene. Mange har erfart nytte av urten i løpet av overgangsalderen.

Urten har betennelsesdempende egenskaper. Som følge av plantens høye innhold av plantesteroid har den i århundrer vært brukt som et effektivt smertedempende middel. På bakgrunn av at yamsrot inneholder kortisonforløper kan den også brukes i behandling av leddbetennelse, andre betennelsestilstander samt reumatiske lidelser.

så dette virker jo genialt på maange måter for min del å det gleder jeg meg til å prøve. det skal vist hjelpe på å bli gravid å.. så dette er morro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar