fredag 23. august 2013

7 år 9 mnd 3 uker å 1 dag

det er det denne telleren sier. at det er så lenge siden vi sluttet med prevansjon.
altså, hadde jeg blitt gravid med en gang kunne vi hatt barn på 7 år nå. skolebarn.
vi kunne hatt 3 barn i alderen 0 - 7 år. helt uten problemer.
det er sårt å tenke på til tider.
se for meg livet mitt som mor, til kanskje en på 7, en på 5 å en på 2 år.. det hadde vært fult mulig.
det er trist å tenke på.
hvor hadde vi vært idag om vi ikke var UFB ere.
hvordan hadde livene våre sett ut..

men igjen..
jeg håper å tror å finner trøst i det at, tenk når vi da får det til.. da er det virkelig det barnet vi får som vi har ventet så på. vi får det barnet som virkelig er ment for oss.
jeg gleder meg sååå..

er jo merkelig. for helt fra begynnelsen av ungdomskolen har jo jeg "vist" at barn ikke kom til å bli lett å få. har jo ikke vist noe, men bare alltid tenkt det. hadde prosjekter på skolen med valøgri tema, å da var tema jeg valgte adopsjon og prøverørs behandlinger.
merkelig.. ja. men kanskje underbevistheten har vist noe?

jeg har å tenkt at.. vist jeg bare får et fryseforsøk, da lykkes det.. iallefall vist de setter inn to egg.
så da får vi håpe nå, at de setter inn to egg å at det lykkes nå.
kanskje underbevistjeten min vet dette å.
hehe..
er iallefall veldig spent. nervøs, redd, gla, huff.. ja er mange følelser.
tenk om det ikke lykke nå heller..
enda ei runde til..
er så slitsomt å tungt..

nei, nå vil jeg at det skal klaffe..
krysser fingrene å ber..

4 kommentarer:

  1. Jeg krysser fingrene for deg Torunn.. Det gjør jeg bestandig og lever i håpet hver gang:)

    Det ordner seg for snille jenter og det gjør det for deg å:)

    SvarSlett
  2. Hei, du kjenner ikke meg, men jeg kom over bloggen din for litt over et halvt år siden, da jeg lette internett rundt etter forklaring og trøst etter en spontanabort. Jeg husker ikke hvordan jeg dumpet innom her, men på en eller annen måte gjorde jeg nå en gang det, og av de samme uvisse grunner tiltalte bloggen din meg, selv om problemstillingene våre rundt det å få barn er ganske forskjellige. Tenkte at det var på tide å legge igjen et spor og ønske deg all verdens hell og lykke de kommende ukene - håper det går i orden for dere denne gangen <3

    SvarSlett
  3. Kjenner så altfor godt de tankene, at man kunne hatt barn i den og den alderen om det ikke hadde vært for at det er vanskeligere å bli gravid som UFB.
    Krysser fingrene for at dere snart er så heldige som det vi var, her satte de inn to egg og vi fikk en nydelig gutt av det ;)
    Så jeg heier på deg frem til mål, en dag skal du også kalles mamma av ett nydelig barn som er ditt! <3

    Sender deg en stooor klem

    SvarSlett
  4. takk alle tre. så koselig med så fine ord.

    jeg håper virkelig å at en dag kan jeg se inn i et smilende barns øyne å høre det si mamma til meg..

    SvarSlett