tirsdag 13. august 2013

har jo en teit skulder

skulderen min verket plutselig en morra i midten av desember. 
den sluttet å verke etter noen dager, men da hadde den stivnet.
har vært til rønken, ultralyd, mr osv. 
å tilslutt fant de på mr at det er for trangt i skulderen min.
idag var jeg på bispegra, der de er spesialister på skulder skader og smerter.
da har legen kikket nøye på skulderen min. først div øvelser der det var et rundt brett på veggen som viste grader. rett ut til siden fikk jeg armen ut til mellom 25 og 30 grader bare.
hun kikket på meg med ultralyd å fant litt veske i høyre skulder, lurte på om det var no betent.. kikket for å sammenligne på venstre.. samme mengde veske der. egentlig litt mye. men siden jeg hadde fibromyalgi og denne elher danlos greia som er en bindeveves sykdim, så var det sikkert pga det. Men det kunne skape litt vondter. så tester hun videre, ut, press, opp, ned, press, er det vondt?
hun får påpekt at jeg vist har høy smerte terskel. for hun gjorde div øvelser å spør er dette vondt, dette dette da osv? jeg sier nei.. igrunnen ikke.. jo men.. det må være litt vondt sier hun? nei sier jeg.. altså jeg kjenner jo et ubehag. men er jo ikke vondt. (er vant til den "smerten" hele tiden så ser ikke på det som vondt).

så ler hun.. altså, du har vondt, du bare henger deg ikke opp i det fordi det ikke er AUUU vondt? hehe..
jeg skal unngå alt som gjør vondt, eller blir vondt etterpå. altså da ubehagelig. å etter de få øvelsene hun gjorde har jeg nå vondt. mer en ubehag. så det hun sa er egentlig. gå mye tur, dingle mye med armen, men ikke tren den. jeg spurte om jeg kunne ta å trene biseps osv.. nei.. for sene festet er jo i skulderen. så ingen styrke trening på meg nei.. haff..
da blir det en ny time på 3d mølla idag da. jeg som hadde tenkt styrke idag.
jaja. kan jo trene bein kanskje.
skal nå etter litt få en innkallesle til to timer med fysio, der jeg skal lære om skulderen å gjøre div øvelser osv. men det er litt ventetid.
spent på å se hva som skjer videre.
hun mente jeg hadde en komplisert kropp..
å at det ikke kunne være lett å være meg.
hyggelig det eller? haha

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar